Jedanaestogodišnji Andrej i sedamnaestogodišnja Maša nakon razvoda roditelja žive sa majkom Suzanom. Otac nije posvećen deci i sa njime ostvaruju povremeni kontakt. Majka je duži period pribegavala konzumaciji alkohola, što je dovelo do njene hospitalizacije u Specijalnoj bolnici za psihijatrijske bolesti. Kao posledica česte opijenosti majka je imala propuste u roditeljstvu, zanemarivala higijenu prostora, obezbeđivanje obroka, sigurnosti dece, izlagala ih emocionalnom zanemarivanju… Suzanina isključenost i nezainteresovanost je rezultirala Andrejevim i Mašinim neredovnim odlascima u školu, slabijim uspehom, nesnalaženjem u školskoj sredini. Poseban otpor ka školi se javljao kod Andreja koji je u nekoliko navrata želeo da prekine školovanje.
Porodicu je u Centar „Putokaz“ uputio Centar za socijalni rad. Suzana je od samog početka bila zainteresovana za saradnju, ali je minimizirala probleme sa kojima se porodica suočavala. Tokom rada sa saradnikom iz našeg Centra „Putokaz“ Suzana je postepeno stekla uvid u sopstveni alkoholizom što je dovelo do želje za uspostavljanjem novih i zdravijih životnih obrazaca. Suzana sada izbegava društvo sa kojim je dolazila u situaciju da konzumira alkohol, kao i situacije u kojima je pribegavala tom vidu ponašanja.
Suzana je savetovana o specifičnosti potreba dece i načinima njihovog zadovoljavanja. Radilo se na jačanju međusobnog odnosa poverenja nakon prestanka konzumacije alkohola, kao i jačanju komunikacionih veština. Suzana je motivisana da preuzme odgovornost za vlastito ponašanje i odgovornost prema svojoj deci, kako bi Maša mogla da napusti ulogu roditelja koju je preuzela u odnosu na mlađeg brata.
Majci je pružena podrška kada se posle dužeg bolovanja vratila na posao, i kada je došlo do promene radnog mesta. Uz podršku naših saradnika, Suzana je uspešno prevladala buran period obojen stresom i neizvesnošću bez ponovnog okretanja ka konzumaciji alkohola. Suzana je razvila uvid u to da treba ozbiljnije da se odnosi ka svojim obavezama i odgovornostima na poslu.
Kroz zajednički rad, podršku, angažovanje i saradnju sa stručnom službom škole i učiteljicom, Andrej je postepeno razvio pozitivan odnos ka školi. Uspešno se prilagodio i novim izazovima koje sa sobom nosi peti razred. Andrej sada rado ide u školu i postiže vrlo dobar uspeh.
Porodica je kroz ponuđene mogućnosti i informacije motivisana da vodi više brige o higijenskim navikama životnog prostora.
Kroz grupne aktivnosti i radioničarski rad, Maša i Andrej su ojačali svoje poljuljano samopouzdanje, jer su dobili i podršku vršnjačke grupe. Kao i deci, radionice na kojima je Suzana učestvovala su joj bile od velikog značaja. Naučila je da nije jedina i sama u svojim problemima, dobila je pregršt tuđih iskustava, saveta i podrške.
Andrejeva i Mašina mama je već godinu dana u apstinenciji. Radi. Ponovo je mama, a Maša se vratila u ulogu sestre. Svakoga dana se nađe vremena da porodica razgovara i međusobno podeli svoje nedoumice, ali i lepe trenutke. Mama je sada tu da Andreja podrži i pomogne mu u učenju. Poslednja godina ove porodice je bila turbulentna. Ali i plodonosna. Godina u kojoj je cela porodica sazrela i osnažila se da se uhvati u koštac sa novim izazovima koje život nosi.