U subotu 2. decembra naša organizacija je, uz podršku kompanije Comtrade, organizovala humanitarni turnir u basketu, pod nazivom “Aj ti za 3”. Na turniru je učestvovalo 16 kompanija, dok su, u revijalnom delu takmičenja, na teren izašli mladi, učesnici aktivnosti u našem Centru “Jaki mladi” i, zajedno sa predstavnicima kompanija, zaigrali basket. Revijalne mečeve komentarisao je Nenad Kostić, sportski komentator.
Takmičare, ali i publiku u sali, posebno je oduševio gost iznenađenja – naš proslavljeni košarkaš Boriša Simanić, koga je publika pozdravila ovacijama.
Boriša je, tradicionalnim sportskim pozdravom “baci pet”, pozdravljao mlade dok su izlazili na teren, a zatim im rekao zbog čega je važno da ne odustaju i u čemu on pronalazi motivaciju. Dodatno, istakao je zašto misli da je važno da sportisti podrže humanitarne akcije:
– Mislim da je važno da kroz ovakve organizacije podstaknemo mlade da izađu iz kuće i da se bave sportom i moja poruka je da daju sve od sebe i da se trude, a trud će se isplatiti. Moje kolege iz reprezentacije i ja pružamo veliku podršku humanitarnim akcijama, jer deca kroz naš primer vide koliko je značajno baviti se sportom – izjavio je Simanić.
Nakon revijalnog dela, Simanić se fotografisao sa mladima iz Centra „Jaki mladi“, kao i sa najmlađima u publici sa kojima je razmenio nekoliko dobacivanja loptom i šutirao na koš što je mališane posebno obradovalo.
Direktorka odeljenja za prikupljanje sredstava i komunikacije u našoj organizaciji, Ivana Ignjatov, istakla je koliko podrška partnera doprinosi realizaciji humanitarnih akcija:
– Iako nekad tako ne izgleda, postoji mnogo načina da se pomogne. Potrebno je da budemo kreativni, ponekad i hrabri i da imamo partnere kao što je Comtrade da nas u tome podrži. Sport je nešto što povezuje ljude. Bila je dovoljna samo jedna dobra ideja da okupi kompanije i njihove zaposlene na ovom humanitarnom događaju – izjavila je ona.
Turnir je simbolično nazvan „Aj ti za 3“ jer trojka podrazumeva najveći pogodak u košarci, ali je za našu organizaciju ta trojka još važnija, jer nju čine deca, mladi i porodice u riziku koje podržavamo i zbog kojih i postojimo već skoro dvadeset godina:
– U SOS Dečijem selu u Kraljevu odraslo je 167 dece i mladih bez roditeljskog staranja. Kroz naše programe – „Jačanje porodice“ pomogli smo više od 1.100 porodica i preko 2.400 dece i mladih u devet opština u Srbiji. U Centru “Jaki mladi” podržali smo više od 700 mladih koji su odrastali u domu ili hraniteljstvu da se lakše zaposle ili završe dodatne kurseve. Kroz razne programe urgentne pomoći tokom ovih 20 godina pomogli smo više od 116.000 dece, mladih i odraslih koji su bili pogođeni elementarnim nepogodama ili izbegličkom krizom. – izjavila je Ivana Ignjatov i dodala da su svi ovi brojevi rezultat poverenja koje nam pružaju građani i kompanije podržavajući nas u humanitarnom radu.
Aleksandar Đorđević, marketing menadžer kompanije Comtrade, rekao je da im je drago što su kao kompanija imali prilike da pomognu da se jedna ovakva inicijativa ostvari:
– Veliko mi je zadovoljstvo što je kompanija Comtrade zajedno sa humanitarnom organizacijom „SOS Dečija sela Srbija“ bila u prilici danas da pomogne organizaciju ovog humanitarnog turnira. Danas je sa nama 16 kompanija čije se ekipe takmiče u 3×3 turniru, a pored toga je značajan broj kompanija na neki drugi način podržao ovu inicijativu. Lično bih rekao da je nama kao kompaniji ovo posebno bitna i draga aktivnost, jer mi u kompaniji posebno vrednujemo sport kao važnu sporednu aktovnost, a na prvom mestu imali smo priliku da pomognemo inicijativu divnih ljudi iz humanitarne organizacije „SOS Dečija sela Srbija“ – rekao je Đorđević.
Mladi su važan deo društva
U okviru naše organizacije „SOS dečija sela Srbija“ od 2016. godine postoji i Centar „Jaki mladi“ koji mladima iz osetljivih grupa pomaže da pronađu zaposlenje, dodatno se edukuju i ekonomski osnaže. Mladi, učesnici radionica u Centru, igrali su revijalni meč, a Mila Đokić, jedna od njihovih predstavnica ukazala je na važnost ovakvih akcija:
– Ovakvi događaji znače mladima zato što smo primećeni i zato što možemo na da izađemo u javnost i da pokažemo da smo tu i da smo deo ovog društva. Mi mladi, koji smo imali iskustvo odrastanja u domu ili hraniteljstvu dosta radimo na sebi i trudimo se, a ovakvi događaji su naš vetar u leđa – izjavila je.
Danijel Beriša učesnik programa Centra „Jaki mladi“ otkrio je pre početka turnina šta očekuje od ovog događaja:
– Nadam se lepoj atmosferi i da ćemo svi lepo igrati, da ćemo se družiti i da će biti dosta truda, timske igre i sportskog duha. Potrudiću se da budem što bolji i da ima i publika šta da vidi, da budu srećni i zadovoljni što su došli – rekao je Danijel.
Osim turnira u basketu, „Jaki mladi“ organizovali su radionicu u okviru koje su mladi mogli da se upoznaju sa radom kompanija koje su podržale ovu akciju i da njihovim predstavnicima postave pitanja kako bi se dodatno edukovali o situaciji na tržištu rada i prilikama za zaposlenje ili praksu u samim kompanijama.
Kompanije učesnice
Na humanitarnoj turniru učestvovale su kompanije: Comtrade System Integration, Comtrade Distribution, Hyperoptic, SBB Serbia BroadBand, STREIT Groupe, Halkbank AD Beograd, D Express Srbija, S-Leasing doo Beograd, Quantox Technology, Froneri, TeleGroup Ltd, BE-terna, Brose Srbija, Transfera Transport&Logistics, Alumil Yu Industry.
Najstariji takmičar Dragan Žikić ima 64 godine i ispred kompanije „Telegroup“ kaže da je sa zadovoljstvom prihvatio učešće na turniru kako bi svojim primerom pokazao mladima da se sportski duh mora negovati.
– Moram da pohvalim organizaciju koja je izvanredna i „SOS dečija sela Srbija“ i Comtrade za sve uslove koje su obezbedili. Ja sam redovni učesnik ovakvih turnira u basketu ispred moje firme i već sam osvojio neke nagrade kao najstariji učesnik. Ovde dolazim da se igram i da motivišem mlađe da urade isto što i ja kad budu u mojim godinama. Da nastave da igraju dokle god mogu – rekao je Žikić.
Veliku zahvalnost dugujemo i našim partnerima koji su se potrudili da učesnici turnira mogu da se osveže i zaslade njihovim proizvodima: Coca-Cola HBC, Fun & Fit Company, Jaffa Crvenka, Froneri, RAUCH Fruchtsäfte, prijateljima iz Health center Vizim koji su vodili računa o bezbednosti i zdravlju svih učesnika turnira, kao i kompaniji Telegraf.rs koja je medijski ispratila ceo događaj.
Možemo zaključiti da je na održanom događaju pobedila – HUMANOST, zbog čega su svi učesnici turnira dobili i medalje – za iskazan sportski duh i veliko srce!
Iako rezultat nije bio u prvom planu, osvajač 🥇 je kompanija Transfera Transport&Logistics , osvajač🥈 kompanija SBB Serbia BroadBand a osvajač 🥉kompanija Quantox Technology.