Projektni zadatak: Izrada koncepta rada centra kompetencija

UVOD

Organizacija „SOS Dečija sela Srbija“, uključujući i „SOS Dečije selo Kraljevo“ (u daljem tekstu objedinjeni pod nazivom: Organizacija) je humanitarna organizacija posvećena podršci i dobrobiti dece bez roditeljskog staranja, jačanju porodica, poboljšanju uslova u kojima deca i mladi žive, kao i njihovog okruženja.

Organizacija sprovodi politiku nulte tolerancije prema seksualnoj eksploataciji, uznemiravanju i zlostavlјanju, prevari i korupciji i drugim aspektima očuvanja bezbednosti.
Pružamo jednake mogućnosti zapošlјavanja svim kvalifikovanim kandidatima bez obzira na rasu, boju kože, veru, pol, poreklo, godine, invaliditet, bračni status i sl. Organizacija SOS Dečija sela Srbija postupa u skladu sa svim pozitivnim zakonskim propisima u oblasti diskriminacije pri zapošlјavanju.

U svom radu rukovodimo se vrednostima kao što su HRABROST, POSVEĆENOST, POVERENJE I ODGOVORNOST, a demonstriramo kompetencije i ponašanja, kao što su LЈUBAZNOST, KONTINUIRANO UČENJE, INKLUZIVNOST, INICIJATIVA i USMERENOST NA REZULTATE.

 

POSTOJEĆI RESURSI ORGANIZACIJE

Od svog osnivanja do današnjih dana, stručnjaci koji rade za Organizaciju pripremili su, akreditovali kod Republickog zavoda za socijalnu zastitu i održali veći broj obuka (iz programskih i drugih oblasti kojima se organizacija bavi, uključujući i oblasti podrške (finansije, HR, IT).

Ove obuke predstavljaju bogati fundus znanja Organizacije, te smatramo da će uspostavljanjem Centra kompetencija upravljanje ovim znanjem biti značajno efikasnije.

Obuke se mogu podeliti na akreditovane (od strane neke od državnih institucija), te mogu biti plasirane i eksterno, odnosno držane licima van organizacija, uz izdavanje sertifikata (od strane ustanove koja je obuku i akreditovala) i dobijanje bodova i interne obuke, kreirane od strane Organizacije, za potrebe adekvatnog sporovđenja internih, odnosno procesa rada.

 

Akreditovane obuke, koje mogu biti plasirane kako interno tako i eksterno, zainteresovanim stranama van organizacija:

Alternativna briga i prava dece u Srbiji (MRZBSP, Sektor za socijalnu zaštitu)
Socijalna inkluzija i ekonomsko osnaživanje mladih u riziku (MRZBSP, Sektor za socijalnu zaštitu)
Osnovni program obuke za jačanje porodice (Sektor za socijalnu zaštitu)
Program obuke za rad sa decom i mladima sa iskustvom traume
Nasilje u školi – primeti i prijavi (Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja)

Interne obuke, za zaposlene – za bolje upravljanje procesima u organizaciji

Interne obuke čine programske obuke koje se odnose na zaštitu dece i mladih, učesnika programa, zaposlene i imovinu, kao i obuke na teme koje se tiču sprovođenja konkretnih poslovnih aktivnosti, kao što su prikupljanje sredstava, finansije i upravljanje projektima, obuke iz domena ljudskih resursa i informacionih tehnologija, a koje su neophodne da bi svi zaposleni na adekvatan način radili svoj posao i koristili sredstva rada i imovinu Organizacije.

Ove obuke se rade online (sa SOS platforme za učenje i na engleskom su jeziku) ili ih drže zaposleni koji se bave oblastima koje obuke pokrivaju.

Veći broj ovih obuka se zaposlenom drže odmah po zapošljavanju, odnosno deo su obaveznog procesa orijentacije/probnog perioda, dok se neke obuke periodično i po potrebi ponavljaju.

 

U takve obuke spadaju:

  • Sajber bezbednost
  • Upotreba IKT opreme za rad i sistema
  • Očuvanje bezbednosti dece i mladih podrazumeva set obuka i sledećih onlajn kurseva:
    • Politika očuvanja bezbednosti dece i mladih;
    • Politika očuvanja bezbednosti dece i mladih za zaposlene koji rade
      direktno sa decom i mladima;
    • Razvoj mladih i participacija mladih – za zaposlene koji rade direktno
      sa mladima;
    • Bezbednost dece i mladih – obuka za članove Upravnog odbora;
    • Bezbednost dece i mladih – obuka za rukovodioce.
  • Naše obećanje
  • Programska struktura organizacije
  • Pravilnik o programskim uslugama
  • Obuka za rad u PDB2
  • Osnovni program obuke za jačanje porodice
  • Nacionalni koncept podrške mladima
  • Sprečavanje nedozvoljenog seksualnog ponašanja
  • Upravljanje incidentima i interni postupak
  • Kodeks ponašanja
  • Ko smo mi
  • Živimo naše vrednosti
  • Ponašanje na radu i pravila rada
  • Obuka za upotrebu platforme D365
  • Proces nabavke
  • Upravljanje imovinom organizacije
  • Sprečavanje pronevere i korupcije
  • Upravljanje projektnim ciklusom
  • Upravljanje bazirano na rezultatima
  • Prikupljanje sredstava – obuka za saradnike na terenu

 

Osim navedenih, Organizacija raspolaže pravom da drži i specifične programske obuke.
Naime, za sve niže navedene obuke imamo i trenere (interne – sadašnje zaposlene i eksterne, uključujući bivše zaposlene i treća lica), a koji su prošli navedenu specifičnu obuku od strane sertifikovanih trenera na temu kojom se bavi obuka/akreditovan program obuke, i na taj način su i sami stekli pravo da drže treninge drugima na datu temu, odnosno postali su sertifikovani treneri. S druge strane, neko ko završi obuku opšteg karaktera o tome kako se drži trening ne može da drži obuku ni na jednu od navedenih tema, dok i sam ne prođe specifičnu obuku za trenere za datu temu, po metodologiji koja je napravljena posebno za tu namenu.

Za sada imamo 18 internih i 8 eksternih trenera (od čega su 5 bivši zaposleni a 3 treća lica).

Osim toga, imamo i 13 zaposlenih koji nisu prošli neku od specifičnih obuka za trenere (“train-the-trainer”), ali imaju iskustva u držanju obuka, u oblasti finansija, upravljanja proektima, HR procesi, oblast prikupljanja sredstava i druge programske oblasti.

*spisak dostupan odabranom konsultantu

Imajući ovakve resurse u vidu, Organizacija želi da konceptualno postavi, odnosno uspostavi Centar kompetencija koji bi služio kao centralna tačka u kojoj bi se sticala sva znanja i veštine koje su zaposleni do sada usvojili i odakle bi se unificirano upravljalo znanjem koje Organizacija poseduje.

 

CILJ PROJEKTA

U tom smislu, Organizacija angažuje konsultanta za izradu koncept rada Centra kompetencija, a koji će obuhvatiti.

A. Izradu koncepta i programa rada Centra kompetencija:
1. navedene oblasti rada
2. ljudski potencijal i znanje
3. organizacija rada i upravljanja obukama
4. finansijske aspekte rada Centra kompetencija

B. Procenu kompetencija postojećih trenera

C. Obuke za postojeće i/ili nove trenere

U okviru navedenog, konsultant će posebno obraditi sledeća pitanja:

A. Koncept rada Centra

1. oblasti rada:

programi (prava deteta, rad sa traumom, preventivni programi, alternativna briga, karijerno vodjenje i savetovanje, i sl.)
upravljanje projektima
finansije
prikupljanje sredstava
HR
IT

2. ljudski potencijal i znanje:

potrebne trenerske veštine
(konsultant će biti pozvan da proceni trenerske kapacitete internih trenera kroz sopstvenu metodologiju, napravi analizu I predloži eventualne dodatne obuke)
poznavanje tema – iskustvo u radu u toj oblasti
budući treneri – ko može biti trener (kriterijumei, obuke, refrešeri –
koliko često?)

3. organizacija rada:

učestalost obuka po treneru (na godišnjem nivou) – ograničenje na 2
godišnje
da li treneri definišu ciljnu grupu za obuku (da li treneri, kroz temu ili?)
Šta se sve prijavljuje Komori
Ko prijavljuje Komori?
Koliko traje 1 obuka – šta pokazuju analize?
2 dana, 3 dana, čet/pet/sub, 3 x po pol dana, itd.)
Gde se obuke održavaju
Koji me max broj učesnika po obuci
Priprema obuke – koliko dana
Šta se dešava sa radim zadacima trenera kada radi pripremu obuke i materijala
Šta se dešava sa radnim zadacima trenera u dane kada drži obuku
Ko koordinira obuke
Ko vodi evidenciju obuka
Ko izrađuje ugovore sa trenerima I gde se oni drže
Ko vrši nabavku materijala/posluženja itd. potrebnog za održavanje
obuke
sertifikat (dizajn)

4. finansijski aspekti:

kome se obuka naplaćuje – da li Organizacija može da prihoduje i po kom osnovu
na osnovu kojih kriterijuma se odlučuje i ko donosi odluku da se eksternim korisnicima obuka neće naplatiti
kome se držanje obuke plaća
Ko obračunava naknadu za trenera (ako se plaća)
Katalog cena – kako se formira cena po vrsti obuke, koliko je trener/dan, itd.
da li je priprema/držanje obuke vid motivacije za zaposlene
koji drugi alati, sem novca, se mogu koristiti kao kompenzacija za pripremu i držanje obuke (slobodan dan, itd.)

5. preporuke za komercijalizaciju, odnosno plasman obuka na tržište

B. Kompetencije trenera:

procena trenerskih kapaciteta internih trenera kroz metodologiju konsultanta,
izrada analize rezultata,
predlog obuka/korektivnih mera

C. Dodatne obuke za postojeće i/ili nove trenere

 

Kompetencije konsultanta:

Najmanje 7 godina iskustva/rada na kreiranju, organizaciji i držanju
obuka
Dobro poznavanje funkcionisanja centara za obuku, u smislu definisanja i organizacije procesa, resursa i finansijskih aspekata
Sertifikat za trenera i akreditacija za proveru trenerskih kompetencija kod drugih
Visoko razvijene veštine konceptualnog razmišljanja i pisanog izražavanja
Poznavanje prakse u oblasti nagrađivanja i kompenzacija zaposlenih
(da li je držanje obuka, interno i eksterno, dobar benefit za zaposlene)

Metodologija: konsultant određuje sam i predstavlja je u ponudi

Minimum: fokus grupa sa Nacionalnim upravljačkim timom
fokus grupa sa internim trenerima
mapiranje interesovanja kroz fokus grupu ili dubinske
intervjue sa eksternim trenerima
intervju – član Komore socijalne zaštite (po dogovoru)
intervju – RZSZ (po dogovoru)
Na raspolaganju za konsultacije su svi navedeni interni treneri, koji su prišli obuku za trenera i koji nisu, odnosno rukovodioci u Programskom odeljenju, Odeljenju finansija, Odeljenju za prikupljanje sredstava, HR, IT i Nacionalni direktor (članovi Nacionalnog
upravljačkog tima)

Rok:

Konsultant predlaže vremenski raspored aktivnosti (koji uključuje
držanje fokus grupa, po potrebi, davanje povratne informacije od strane Organizacije na prvi nacrt, korekciju koncepta, itd.), imajući u vidu da deo A treba da bude završen do kraja decembra 2024.god., a
da će delovi B i C biti inkorporirani u budžet Organizacije za 2025. godinu

Cena:

Konsultantska ponuda treba da sadrži kako ukupnu, tako i posebno navedene cene za delove: A, B i C, sa uslovima plaćanja

 

Prijave treba da budu zasnovane na ovom Projektnom zadatku i poslate organizaciji SOS Dečija sela Srbija do 31.08.2024. 2024. godine, na mejl adresu ana.blagotic@sos-decijasela.rs